Patterin vaihtoa

Teslailu on sujunut vaivattomasti, mutta viikko sitten tuli ensimmäinen herja ruudulle. 12V akku auton mukaan vaihtokunnossa.



Akun vaihto ei ole kummoinen homma, mutta akun löytäminen on. Akku on mitoiltaan ja navoistaan sellainen että Suomesta ei liikkeistä saa mistään. Tilasimme akun suoraan Teslalta, 165e kiitos. Hieman suolainen hinta lyijyakusta mutta toisaalta alkuperäinen 11/2015 tehty akku kesti tähän asti joten ei tuota joka vuosi tarvi ostella. 



Itse vaihto käy nelivedossa suht helposti. Autosta power off ja frunkin muovit veke. Lähtevät nostamalla, vain matkatavara kaukalo on 4 pultilla kiinni. Varoiksi otin vielä pelkääjän puolelta pelastushenkilöstölle tarkoitetun lenkin irti jotta sähköt ovat varmasti pois ja auton sähköjärjestelmä ei ota osumaa. Uusi akku kiinni ja kasaus, auto boottasi itsensä ja akkuherja loisti poissaolollaan. Ei tarvi enää jännittää pääseekö aamulla autoon sisälle. 

Kommentit

  1. Mies juuri kertoi että meidänkin autoon on uusi akku hommattava. Hieman yritin olla apuna ja etsiä netistä tietoa sekä oikeanlaisen akun toimittajaa, ja kyllä ainakin hyvältä vaikuttaa tässä vaiheessa. Meillä ammattilainen sen homman saa sitten kyllä tehdä. Näin maallikkona aiheuttaisi varmasti vain enemmän vahinkoa. Akkuherjaa meilläkin siis näyttää.
    https://www.iisalmenautoala.fi/tyokalut

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Asiallista kommentointia kiitos :) Ja aina saa kysyä.

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Näkemiin 2020

Saanko esitellä, Kapteeni Valkonen